2012. október 8., hétfő

Horgolt kislány sapka

Rendelésre készítettem ezeket a bájos kislány sapikat. A színválasztásnál figyelembe vettem a kishölgy kedvenc színeit. Úgyhogy rózsaszín és fehér fonalat használtam fel a horgoláshoz.
Mivel a forma egy régi "gyári" sapka mintájára készült, nem volt túl nehéz dolgom.
Először is a passzé részét készítettem el rövidpálcákból a kívánt fejmérethez igazodva. Ettől egy rugalmas kiinduló pontja lett az egésznek. A két végét össze horgoltam, kifordítottam, majd elkezdtem felvenni a szemeket jó sűrűn egymás mellett hamispálcákkal. Miután körbe értem egyráhajtásos pálcákkal kezdtem dolgozni. A következő sornál és minden továbbiban is a meglévő pálcák közé horgoltam az újabb pálcákat. ettől lett "kockás".
Körbe - körbe haladva a fejtetőhöz értem. Itt viszont minden második pálca közé horgoltam csak. A következő sornál minden szem közé. Majd az azt követőnél újra csak minden másodikba. Így egy kb. 10 cm-es nyitott "csúcsa" lett a sapinak. 
Ezt a nyílást cérnával szépen összevarrtam.
Már csak a virág elkészítése volt hátra.
Ehhez öt láncszemet gyűrűvé kapcsoltam. Majd 11 láncszemet horgoltam bele. Ez a virág közepe. Majd minden láncszembe 7-7 egyráhajtásos pálcát készítettem. Ettől lett szép hullámos. Pár öltéssel felvarrtam a sapi elejére. Néha egy virág alakú gombot is szoktam belevarrni a közepébe, úgy is nagyon mutatós.

Most mutatom a képeket.

Itt látszik a fejtető nyílása.


Így nézett ki összehajtva.


Ez a másik sapi


Elkészültek...








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése